Protocol Covid-19 R.C. The Bassets

10 september 2020

Protocol Covid-19 R.C. The Bassets

Nog een paar weken en de competitie gaat beginnen. Het Covid-19 virus is helaas nog niet onder controle.  In dit protocol mail vind je een overzicht van de richtlijnen van de overheid, NOC*NSF en Rugby Nederland. We zijn allemaal verantwoordelijk voor het naleven van de COVID-regels! Veiligheid is de verantwoordelijkheid van allemaal!!

 

Basisregels

  • Iedereen is individueel verantwoordelijk om zich aan de 1.5m-afstandsregel te houden;
  • Blijf thuis bij de volgende klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging;
  • Blijf thuis als iemand in je huis koorts heeft en/of benauwdheidsklachten;
  • Klachten? Laat je testen :
    • Bel de GGD Hollands Midden voor een testafspraak: 0800-1202
    • Online via coronatest.nl;
  • Houd 1,5 meter afstand. Uitzonderingen:
    • Jeugd < 12 jaar
    • Jeugd tussen 13 en 18 onderling
    • Leden van dezelfde huishouding
    • Spelers tijdens wedstrijden/trainingen op het veld
  • Vermijd drukte;
  • Hoest en nies in de binnenkant van je ellenboog;
  • Gebruik papieren zakdoekjes om je neus te snuiten en gooi deze daarna weg. Was daarna je handen;
  • Schud geen handen;
  • Was vaak je handen (minimaal 20 sec).

 

Regels op het veld en in de kleedkamers

  • Kom omgekleed naar de club en douche na afloop als het kan thuis.
  • Maximaal 10 spelers tegelijkertijd in de betreffende kleedkamer toegestaan! Hiervan mogen maximaal 2 spelers tegelijkertijd douchen.
  • Uitzondering op de 1.5m regel is toegestaan op het speelveld voor rugbyspelers. Deze gaat in zodra spelers het veld betreden. Bij het verlaten van het veld vervalt deze uitzondering.
  • Niet spugen op het veld en de neus in een papieren zakdoek snuiten en gooi deze daarna weg.
  • Geen yells, clublied, high-fives
  • Poortje op 1.5m afstand
  • Man/Woman of the match award moet op het veld gehouden worden

 

Toegang tot complex / Clubhuis / Tribune

  • Bij het betreden van het clubterrein ( toegangshek ) en bij het verlaten van het clubterrein ( uitgangshek) moet iedereen zich via de aldaar aanwezige QR-code registreren.
  • Volg de verplichte looproute/ placering
  • Desinfecteer je handen bij de ingang van het clubhuis.
  • Er zijn 250 aangewezen plaatsen waar toeschouwers mogen staan / zitten. Zowel de zitplaatsen als de staanplaatsen zijn gemarkeerd met genummerde stickers.
  • Maximaal mogen er 250 personen op het clubterrein aanwezig zijn.
  • De bestuurskamer is gesloten.
  • De fysio-ruimte mag alleen betreden worden bij een afspraak met de fysio of verzorger.

Maximaal 2 personen tegelijkertijd in deze ruimte toegestaan!

  • De gym mag gebruikt worden. Maximaal 3 personen tegelijkertijd in deze ruimte toegestaan!
  • Publiek mag aanwezig zijn bij trainingen en wedstrijden.

Géén geforceerd stemgebruik, schreeuwen, zingen en spreekkoren

Horeca-regelingen :

  • Volg de looprichting / placering.
  • Er is één ingang en één uitgang ( gescheiden van elkaar).
  • Er zijn twee bestel/uitgiftepunten bij de bar.
  • Voor de keuken is een bestel/uitgiftepunt. Er mag slechts 1 persoon bij het bestelluik staan.
  • In het bar-gedeelte moet iedereen zitten.
  • Tafels, stoelen en barkrukken mogen niet worden verplaatst.
  • Als er géén zitplek meer vrij is, verlaat dan de ruimte via de aangewezen uitgang.

 

Protocol bij geconstateerde besmetting :

  • De corona-coördinator moet geïnformeerd worden.
  • De corona-coördinator zal met inachtneming van de privacy, een ieder die het aangaat informeren en adviseren.
  • Een log wordt bijgehouden van geconstateerde besmettingen ter inzage van de GGD passend binnen de GDPR.

 

Alleen als iedereen deze regels volgt kan het clubterrein open blijven.  Als bij controle door het gezag blijkt dat de regels niet worden nageleefd kan de sanctie tijdelijke sluiting en/of een boete van maximaal EUR 4.000,00 zijn.

 

Dit protocol zal aangepast worden bij verandering in de regelgeving rondom Covid-19.

Mochten er nog vragen of aanvullingen zijn, aarzel dan niet om contact op te nemen via secretaris@bassets.nl

 

 

Bestuur RC The Bassets

Angela Jansen, Rick Immerzeel, Jan Hoes, Ad Wijten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

© RC THE BASSETS 2018